ÚKOLY 2001

0) STAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAART !!!!!!!!!!!!!!!!

Průběžný úkol : kdykoli během Přežití (nejpozději v neděli v 15.00) navštivte jakýkoli hrad, či zříceninu hradu (musí být vidět alespoň kousky zdiva) a pokochejte se nádherou stovky let starého šutru.

Nesplnění : tento úkol nelze nesplnit

Hodnocení : navštívíte-li, připočtěte si bonus 360 minut.

Co dál : Jděte k mostu pod Štákovými pasekami (k. 57). Tam najděte komisaře Kaštánka a pak otevřete obálku 1.

 

Nic v přírodě nemá tři končetiny, tři ploutve či tři jiné orgány tělesné.

 

1) TROJNOŽKA VZDYCHAVÁ (Trinohus achichjojus)

 

Úkol : Přejděte od dolní kóty (mostek přes potok pod Štákovými pasekami - kóta 57) po horní kótu (rozcestí na Štákových pasekách - kóta 12). Kóty jsou označeny na cestě oranžovým spreyem a oranžovým fáborkem.

Varianta PRO MÁKY : Jdete všichni najednou se všemi svými věcmi, ale země se mohou dotýkat pouze čtyři, stále tytéž, nohy. Zbývající nohy se chůze vůbec neúčastní. Žádné jiné části těla se dotýkat země nemohou. Dotkne-li se jakákoli část těla či vašich věcí země, vracíte se na výchozí kótu 57 a začínáte znovu.

Varianta PRO BORCE : Jdete všichni najednou se všemi svými věcmi, ale země se mohou dotýkat pouze tři, stále tytéž, nohy. Zbývající nohy se chůze vůbec neúčastní. Žádné jiné části těla se dotýkat země nemohou. Dotkne-li se jakákoli část těla či vašich věcí země, vracíte se na výchozí kótu 57 a začínáte znovu.

Nesplnění : Nepřejdete-li stanoveným způsobem stanovenou vzdálenost, nesplnili jste úkol. Penále 300 minut.

Hodnocení : Za splnění varianty pro máky nezískáváte žádný bonus ani penále.

Za splnění varianty pro borce získáváte bonus 180 minut.

Co dál : Jděte na kótu 1 (horní Hvozdenský rybník). Tam otevřete obálku 2. Během cesty na libovolném místě s dostatkem stínu a pohodlným posezením otevřete obálku číslo 1ŠFA

 

Hoši z Papeete potápěli se do hloubky více jak sedmdesáti metrů, na což potřebovali dvě až tři minuty času.

 

1ŠFA) LEHÁRO, VEGET, HAWAY

 

Úkol : vyluštěte přiložené šifry. Čas luštění šifry (od odlepení papíru s šifrou do nalezení řešení) stopněte a zaokrouhlete na minuty nahoru.

Nesplnění : Tento úkol nelze nesplnit.

Hodnocení : Vyluštíte-li všechny šifry za 15 a méně minut, započtěte si za každou minutu luštění pod deset minut bonus 15 minut. Vzorec : Bonus = (15 - minut luštění)*15

Pokud jste luštili déle jak 15 minut, připočtěte si za každou minutu luštícího času nad 10 minut penále 5 minut, maximálně však 180 minut. Nevyluštíte-li všechny šifry, započítejte si maximální penále.

Co dál : pokračujte na kótu 1

 

2) VENCLOVSKÝ BY SE DIVIL

 

Úkol : Každý z teamu se ponoří na co nejdelší dobu celý (tedy tak, aby nebyla vidět žádná jeho část tělesná) na jeden nádech do přehrady. Každý má nejvíce dva pokusy. Změříte dobu od ponoření celého člověka do vynoření první tělesné části člověka s přesností na vteřinu. Sečtěte časy všech členů teamu.

Nesplnění : Je-li součet časů menší než 20 sekund, nebo jste se neponořili všichni, nesplnili jste úkol a máte maximální penalizaci 300 minut.

Hodnocení : bonus 4 minuty za každou sekundu od 20 do 60 sekund, bonus 8 minut za každou sekundu nad 60 sekund. Maximální bonus je 300 minut.

Co dál : Jděte na kótu 98, …………… v Březové. Tam otevřete obálku číslo 3.

 

Pějme píseň dokola, okolo stolalalala, pějme píseň krásně, Dagmar Pecková to začne.

 

3) PĚJME PÍSEŇ DOKOLA, OKOLO ……………….. ?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!

 

Úkol : Obejděte označené kolečko v Nových Dvorech Březové. Obcházíte všichni členové teamu společně. Po celou dobu obcházení musí jeden z vás (zpěvák) zpívat nahlas libovolnou píseň. Zpěvák můžete střídat vždy na konci kola. Přestane-li píseň během kola znít, kolo dokončíte, ale nezapočítáte-je. Upozornění zejména pro dívky : za píseň se nepovažuje smích, hihňání, ječení.

Nesplnění : Neobejdete-li 10 krát objekt, nesplnili jste úkol - penále 300 minut.

Hodnocení : Za každé kolečko navíc bonus 10 minut, nejvíce však 200 minut.

Co dál : Jděte na kótu 44 - východní konec hráze údolní nádrže v Nových Dvorech. Tam otevřete obálu číslo 4.

 

Tři slepí muzikanti chodili po kraji, jeden šel s harmonikou, druhý z houslemi… (Wolker)

 

 

4) DVA SLEPÍ MUZIKANTI (Nejen Venclovský by se divil)

 

Úkol : Jděte od kóty 44 po kótu 55 (křižovatka šotolinových cest). Dva z vás jsou slepí (mají zavázané oči), třetí je vede, ale je němý (nesmí vůbec používat ústa - nesmí mluvit, pískat, mlaskat, pískat na píšťalku, ani vydávat žádné jiné zvuky pomocí pusy). Pokud slepý prohlédne, nebo němý promluví, vracíte se na kótu 44 a začínáte znovu. Měříte čas od začátku plnění úkolu (první opuštění kóty 44) po konec úkolu (úspěšné dosažení kóty 55).

Nesplnění : Neprojdete-li podle pravidel celou stanovenou trasu, nesplnili jste úkol - penále 300 minut.

Hodnocení : Za splnění tohoto úkolu v čase 0 - 20 minut máte bonus 200 minut.

Za splnění tohoto úkolu v čase 20 - 40 minut máte bonus 100 minut.

Za splnění tohoto úkolu v čase nad 40 minut nemáte žádný bonus, ani penále.

Co dál : Jděte na kótu 2 - křížek na konci výrazné lesní cesty - tam otevřete obálku číslo 5.

 

O létajících talířích, kobercích a palácích existuje spousta literatury ………. Ale létající chleba ???

 

5) LÉTAJÍCI CHLEBA

 

Úkol : Přivažte chleba, který jste dostali na startu, na větev tak, aby mezi dolním okrajem větve a horním okrajem chleba byla vzdálenost alespoň 150 cm. Chleba přivažte přes díru, kterou uděláte uprostřed bochníku skrze nejužší stranu. Pak bochník snězte. Úkol smí plnit jen jeden člen teamu současně (ale můžete se libovolně střídat). K plnění úkolu nesmí použít ruce ani nohy. Ostatní členové teamu mu nesmí nijak pomáhat

Nesplnění : Sníte-li méně jak 1 chleba, nesplnili jste úkol - penále 300 minut.

Hodnocení : Sníte-li 1 až 3 chleba, máte bonus 100 minut. Sníte-li 3 až 1 celý chleba, máte bonus 240 minut.

Co dál : Jděte na kótu 40 - červenobílá tyč na vrcholu kopce Nad Bařinami - tam otevřete obálku číslo 6.

 

"Půjdeme na Severní tyčnu!". "A co je to, taková tyčna, Pů??", zeptalo se prasátko.

 

6) DOBYTÍ SEVERNÍ TYČNY OSLÍKEM, PRASÁTKEM A MEDVÍDKEM.

 

Úkol 1: Tohle je dost blbý úkol, ale nic lepšího mě nenapadlo. Postavte vedle kóty 40 trojnohu ze dřeva. Na svázání můžete použít provaz. Na tuto trojnohu se umístí všichni tři členové vašeho teamu, včetně všech svých věcí, a to tak, aby se žádnou částí těla, ani žádnou věcí, nedotýkali země, a zůstanou tak pět minut.

Úkol 2 : najděte černobílou tyč. Je nedaleko, směrem přibližně severním.

Nesplnění úkolu 1 : Nesplnili jste zadání - penále 300 minut.

Nesplnění úkolu 2 : za nesplnění tohoto úkolu nezískáte žádný bonus ani penále. Tento úkol nelze nesplnit.

Hodnocení úkolu 1: Za splnění tohoto úkolu nemáte žádný bonus, ani penále.

Hodnocení úkolu 2: najdete-li černobílou tyč, máte bonus 120 minut.

Co dál : Jděte na kótu 18 - most pro asfaltovou cestu přes Držkovský potok blízko hájenky Májová, u zelené značky - tam otevřete obálku číslo 7.

 

Jednu PET láhev zničí příroda za 2000 let. Jedna PET láhev zničí celý team během pár minut.

 

7) PET LAHVE JSOU PĚKNÉ SVINSTVO

 

Úkol : jedenapůllitrovou PET láhev postavíte doprostřed mostu (raději těsně k zábradlí, jezdí tu občas auta). Pak ji naplníte vodou z potoka, protékajícího pod mostem. Vodu můžete přenášet pouze a výhradně ve vršcích od PET láhví. Počet vršků není omezen. Výšku vody v lahvi měříte od cesty krejčovským metrem.

Nesplnění : Je-li v PET lahvi méně než 10 cm vody, nesplnili jste úkol - penále 300 minut.

Hodnocení : za naplnění celé lahve vodou máte bonus 300 minut. Máte-li vody něco mezi 10 cm a plnou lahví, nezískáváte žádný bonus, úkol jste ovšem splnili.

Co dál : Otevřete obálku 8.

 

Jistě jste slyšeli o mostu přes řeku Kwai. Nejzajímavější na něm byla skutečnost, že vlastně nikdy nestál.

 

8) MOST PŘES ŘEKU KWAI

 

Úkol : Přejděte alespoň dvacetkrát řeku Dřevnici, kdekoli mezi kótami A (most u rozcestníku zelené a červené značky) a B (most přes Dřevnici). Místa přechodu musí postupovat stále proti proudu a musí být od sebe vzdálená od 10 do 20 kroků.

Nesplnění : Přejdete-li méně jak dvacetkrát, nesplnili jste úkol - penále 300 minut.

Hodnocení : Za každý dvacátýprvní a další přechod máte bonus 10 minut (za každý), maximálně však 200 minut.

Co dál : Běžte na kótu F, vrchol kopce Solisko- tam otevřete obálku 9.

 

Iglů je postaveno ze sněhu. Naproti tomu však wigwam sestává se ze stěn kamenných, prostou hlínou krytých.

 

9) WIGWAM PROSTOU HLÍNOU KRYTÝ

 

Úkol : na vrcholu kopce Solisko (kóta F) postavte z kamenů wigwam (dutou hromadu kamení) s dostatečně velkým vstupním otvorem. Na jeho vrchol (střechu) postavíte velký ešus plný hlíny. Pak si každý z vás lehne na zem a strčí do wigwamu na dvě minuty hlavu.

Nesplnění : Nepodaří-li se dodržet zadání, nesplnili jste úkol - penále 300 minut.

Hodnocení : Za každou minutu ležení z hlavou ve wigwamu, máte 60t sekund bonus, maximálně však tři hodiny.

Co dál : Běžte na kótu W, rozcestí turist. značek pod Kuželkem (turistický krytý útulek). Tam otevřete obálku 10.

 

Popelka měla dvě nevlastní sestry, Zloběnu a Hašteřilku. Většinu času trávila přebíráním popela a hrachu, protože čekala na prince. Její sestry byly pitomé a škaredé, samý uher. Popelka ne, ta byla děsně sexy.

 

10) POPELKA (o třech oříšcích nemluvě)

 

Úkol : Celý váš team včetně všech věcí se usádlí na stromech alespoň jeden metr vysoko. Potom do velkého ešusu vsypete hrách (celou skleničku od výživy) a čočku (celou skleničku od výživy). Ešus uzavřete víkem a každý s ním dvacetkrát zatřepete. Poté roztřídíte do jedné skleničky hrách, do druhé čočku. Obě skleničky pečlivě uzavřete a donesete do cíle. Stopujete čas přebírání s přesností na minuty (zaokrouhlujete nahoru)

Nesplnění : neroztřídíte-li všechen hrách a všechnu čočku, nebo nedonesete-li je roztříděné až do cíle, nebo roztřídíte-li je špatně (více jak deset špatně umístěných hrášků, nebo čoček) = nesplnili jste úkol = penále 300 minut.

Hodnocení : Roztřídíte-li je za méně jak třicet minut, máte za každou minutu pod třicet minut bonus deset minut.

Co dál : Běžte na kótu 88, - vrchol kopce Pardus. Tam otevřete obálku 11.

 

Doplňkový úkol : cestou se můžete vykoupat (= ponořit se alespoň po krk do vody na alespoň jednu minutu) v přírodní nádrži na Rusavě (kóta PN).

Nesplnění : tento úkol nelze nesplnit.

Hodnocení : za každého vykoupaného člena vašeho teamu připište si bonus 60 minut.

 

Vlaštovko leť, přes čínskou zeď, přes písek pouště Gobi, jen ať se císař zlobí……..

 

11) VLAŠTOVKO LEŤ, PŘES ČÍNSKOU ZEĎ

 

Úkol : Vyrobte si každý s jednoho papíru A4 vlaštovku. Vlaštovky poté vypouštějte někde z kopce Pardus. Každý má se svou vlaštovkou pět pokusů, počítá se nejdelší. Každý si svou vlaštovku staví sám !!! bez jakékoli cizí pomoci či rady (ani od členů svého teamu!!). Délku doletu změřte krejčovským metrem a zaokrouhlete na metry nahoru.

Nesplnění : Doletí-li všechny vaše vlaštovky míň jak pět metrů, nesplnili jste úkol - penále 300 minut.

Hodnocení : za každý uletěný metr každé vlaštovky máte bonus 5 minut, maximálně však 250 minut.

Co dál : Po splnění tohoto úkolu otevřete obálku 12 a obáku SPEC.

 

Chůze naboso je stejně zdravá, jako ležení na hřebících či včelí žihadla, a minimálně stejně příjemná.

 

12) BOSANOVÁ

 

Úkol : vyzujte si botečky a padejte na rozcestí červené a zelené značky blízko studánky Antka Veverky (kóta 33). Tím chci říci, že celou cestu z kóty 88 (Pardus) na kótu 33 půjdete všichni bosky. Čas přechodu změřte s přesností na minuty (zaokrouhlujte nahoru)

Nesplnění : neujdete-li všichni celou stanovenou cestu bosky, nesplnili jste úkol - penále 300 minut.

Hodnocení : Ujdete-li trasu za více jak hodinu, nezískáváte žádný bonus ani penále. Úkol jste ovšem splnili.

Ujdete-li trasu za méně jak hodinu, připočtěte si za každou minutu pod jednu hodinu bonus 5 minut.

Ujdete-li trasu za méně jak půl hodiny, připočtěte si bonus 200 minut a za každou minutu pod půl hodiny další bonus 10 minut, maximálně však 200 minut (tedy celkem maximálně 200 + 200 minut).

Co dál : Po splnění tohoto úkolu otevřete na kótě 33 obálku 13.

 

Jede jede mašinka, kouří se jí z komínka, topič tiše pobrukuje, pístek páru vyfukuje.

 

13) JEDE JEDE MAŠINKA, KOUŘÍ SE JÍ Z KOMÍNKA

 

Úkol 1 : zahrajete si na mašinku. Postavíte se tři za sebe a svážete si jednou čtyřmetrovou prádelní šňůrou všechny tři pravé nohy a druhou všechny tři levé, a to tak, aby mezi sousedícíma nohama byl alespoň metr provazu volný.

Takhle svázaní půjdete směrem na Hostýn (kóta 7) k rozcestí modré a žluté značky, kóta 93.

Úkol 2 : najděte studánku Antka Veverky

Nesplnění 1 : nedojdete li ani k rozcestí zelené a modré značky pod Skalným, nesplnili jste úkol = penále 300 minut.

Nesplnění 2 : tento úkol nejde nesplnit

Hodnocení 1 : Dojdete-li k rozcestí zelené a modré značky pod Skalným, máte celkem bonus 120 minut.

Dojdete-li k rozcestí modré a žluté značky pod Bukovinou, máte celkem bonus 240 minut.

Dojdete-li k rozcestí modré a žluté značky pod Hostýnem, máte celkem bonus 360 minut.

Hodnocení 2 : najdete li studánku, máte bonus 60 minut.

Co dál : Po splnění tohoto úkolu otevřete na kótě 7 (pramen svaté vody na Hostýně, dole pod schodama) obálku 14.

Dejte si panáka, strécu

 

14) DEJTE SI PANÁKA, STRÉCU

 

Úkol : zaskákejte si panáka na sedm polí (dvě na tělo, dvě na ruce, jedno krk a dvě hlava). Hážete na střídačku kamínkem postupně od prvního po sedmé pole, kdo trefí, skáče a pole s kamínkem vynechává, na hlavě se otáčí a skáče se zpět.

Nesplnění : neodskáče-li nikdo z vás celého panáka (od 1. do 7.-ho pole), nesplnili jste úkol = penále 300 minut.

Hodnocení : za každého člena teamu, který odskákal celého panáka máte bonus 60 minut. Odskáčete-li panáka celý team, máte bonus : (počet členů teamu*60)+100 minut.

Co dál : Po splnění běžte na kótu 65 (památník Stepanova pod kopcem Čerňava) a tam otevřete obálku číslo 15.

 

Úspěch je mnohdy závislý na náhodě, souhře neočekávaných událostí a vlivů, na bezvýznamných lidech a nepředvídatelných hnutích mysli, na ruce vedené sympatiemi, reflexy událostí ukrytých v hlubinách paměti lidstva, impulsy nezjistitelnými vědou, nezachytitelnými klérem, neosedlanými diktátem vůle.

 

15) KINDERVAJCO A HRA OSUDU

 

Úkol : Každý člen teamu vytáhne svých pět kindervajec. Všechny je hodíte do ešusu, zavřete víčkem a předáte jednomu z členů teamu - Strážci tajemství. Strážce se vzdálí z dohledu ostatních a do jednoho kindervajca vloží list z nějaké rostliny. Pak zase zavíčkuje všechny vajca v ešusu, zatřepe dvacetkrát ešusem a zavolá na druhého člena teamu - Nosiče tajemství. Strážce pak zůstává do ukončení úkolu na svém místě mimo dohled ostatních. Nosič přenese ešus od Strážce tajemství k třetímu členu teamu - Hledači tajemství. Zatřepe dvacetkrát ešusem a rozloží všechna kindervajca do řady před Hledače a dál do hry nijak nezasahuje, jen kontroluje Hledače. Hledač postupně vybírá kindervajca, o kterých si myslí že obsahují Tajemství. Při rozhodování které vytáhne se jich nesmí nijak dotýkat ani aktivně zkoumat, například prosvěcovat, foukat do nich a podobně. Jakmile se nějakého dotkne, musí je již otevřít. Hledač tajemství skončí, až otevře kindervajco s Tajemstvím.

Nesplnění : Nebudete-li vůbec plnit tento úkol (např. proto, že nemáte všechna kindervajca), nebo nenajde-li Hledač Tajemství tajemství (= je totální manták, idiot, hlava zabedněná, blbánek sibiřský a tak vůbec a měl by se nechat vyšetřit), nesplnili jste úkol = penále 300 minut.

Hodnocení : za každé neotevřené kindervajco, zbylé po nalezení tajemství, máte bonus 15 minut, max. 285 minut.

Co dál : Po splnění tohoto úkolu běžte na kótu 29 (turistická chata na Tesáku, ta nejblíže asfaltové cesty, s hospodou) a tam otevřete obálku číslo 16.

 

Víte jak chytíte krokodýla? Rozlijete vedle Nilu dva sudy asfaltu a doprostřed položíte kus špeku. Krokodýl vykoukne nad hladinu, mrkne na břeh, vylezez vody a povídá "Kdepak, mladej, na špek ti neskočím!" a skočí na asfalt.

 

16) ASFALT, TOŤ HMOTA ČERNÁ, JENŽ PODRÁŽKÁM JE VĚRNÁ

 

lezou vám už ty blbé řeči na nervy? Jóóó´? No to je dobře!

Úkol : Vaším úkolem je dostat se od chaty na Tesáku - kóta M (původní ubytovací hostinec východně od asfaltky, jižně od zelenočervené značky) k chatě na Trojáku - kóta R (původní ubytovací hostinec východně od asfaltky, jižně od zelenomodré značky) a to tak, aby jste se během cesty nedostali vůbec nikdy ani trošku na asfaltovou komunikaci, ani nad asfaltovou komunikaci, ani přes asf. komunikaci - tedy pokud chcete překonat asfaltovou cestu, tak jedině pod ní (např. pod mostem).

Vyjímku tvoří asfaltka z Trojáku na Bludný vrch (vede po ní zelená značka). Ji překonat můžete jakkoli - ovšem vaše hodnocení bude výrazně horší. Asfaltkou je míněna pevná komunikace s víceméně souvislým asfaltovým povrchem. Šotolina (kamení zpevněné lehkým asfaltovým postřikem) tedy asfaltová komunikace není.

Nesplnění : Dostanete-se na či nad asfaltku = nesplnili jste úkol = penále 300 minut.

Hodnocení : Ujdete stanovenou trasu a nedostanete se vůbec nad či na asfalt = bonus 300 minut.

Ujdete stanovenou trasu, ale dostanete se na či nad asfaltku Troják - Bludný vrch = úkol jste splnili, ale nezískáte žádný bonus ani penále.

Co dál : U chaty na Trojáku (kóta R) otevřete obálku 17.

 

Znáte ten fór, jak slepý, hluchý a němý navlékají jehlu do niti ???

 

17) ŠVADLENKA MADLENKA BLBNE

 

Úkol : jeden z vás si zaváže oči (je slepý), druhý si zaváže jedno oko (je jednooký) a třetí nesmí mluvit (je němý).

Poté rozdělíte nafasovanou nit na dvacet dílů bez pomoci lidmi stvořené pomůcky (nesmíte použít nůž, konzervu, sirky, …). Pak se pokusíte všech dvacet kousků postupně po jednom provléct uchem jehly. Aby to nebylo tak jednoduché, tak nit drží slepý, jehlu drží němý a jednooký jim může jen ústně radit. Zbytek nitě si ještě dobře schovejte.

Nesplnění : neprotáhnete-li ani jeden kousek skrze ouško stanoveným způsobem = nesplnili jste = penále 300 min.

Hodnocení : Protáhnete-li 1 až 5 kousků = bonus 60 minut

Protáhnete-li 6 až 10 kousků = bonus 120 minut

Protáhnete-li 11 až 15 kousků = bonus 180 minut

Protáhnete-li 16 až 20 kousků = bonus 240 minut

Co dál : jděte k naší skautské chatě v Držkové - Hutích (kóta 49). Tam otevřete obálku 18.

 

Kolo kolo mlýnský, za čtyři rýnský, kolo se nám polámalo, udělalo …… ?!.

 

18) KOLO MLÝNSKÝ, KONEC BLÍZKÝ

 

Úkol : Máte někde na potoce postavit mlýnek a konstrukci na držení nafasované nitě. Úkolem mlýnku je bez vašeho zásahu namotat všechnu nit ze špulky na osu mlýnku. Průběh úkolu bude tedy následující : postavíte mlýnek, postavíte odvíjecí konstrukci na špulku, navlečete na ni špulku, konec niti přivážete na osu mlýnku, spustíte mlýnek a jen se díváte, jak motá. Pokud dojde k nějaké chybě, můžete zasáhnout (např. něco opravit, odšmodrchat a tak) pouze v případě, že potom celou nit namotáte zpátky na špulku a celou motací akci spustíte znovu od začátku. Nesplnění : nenamotáte-li celou nit výše stanoveným způsobem na osu mlýnku = nesplnili jste = penále 300 min.

Hodnocení : namotáte celou nit = splnili jste = nezískáváte žádný bonus ani penále

Co dál : Jděte na verandu skautské chaty v Držkové - tam je cíl. Nezapomeňte zapsat čas příchodu do cíle. Závod pro vás skončil. Už nejste vázáni žádnými pravidly. Nafasovaný salám už můžete klidně zkonzumovat. Pokud se rozhodnete dojet domů po vlastní ose a nečekat na ostatní zoufalce a vyhlášení vítězů, informujte prosím Shewe (měla by být na chatě), nebo to oznamte na tel. 0604/161152 (Mrňa) nebo 0608/879027 (Shewe).

 

SPEC) VILÉM ŠPELEC PRAKOSTŘELEC

 

Úkol : Tento úkol musíte splnit nejpozději před otevřením obálky 16

Vyrobte si z věcí co máte při sobě a v okolí prak. Umístěte někam velký ešus s víčkem. Vyznačte palebnou čáru šest metrů od ešusu.

Každý z vás může vystřelit stokrát na ešus. Tréning na nečisto je zakázán. Okamžitě střílíte naostro.

Nesplnění : Netrefí -li se každý alespoň jednou do ešusu, nesplnili jste úkol = penále 300 min.

Hodnocení : Za každou trefu do ešusu máte dvě minuty bonus, maximálně však 300 minut

 

ŠIFRY

 

1. Umísti čtyři hůlky 2. Složte ze sedmi stejných hůlek tři stejné

podle obrázku. Přemísti trojůhelníky. Hůlky se nesmí křížit.

jednu hůlku tak, aby

vzniklo číslo 1000. Ostatní 3. Rozdělte čtverec na dvě přesně stejně velké polo-

hůlky zůstanou samozřejmě viny stejného tvaru, a to tak, aby na jedné byly

přesně na svém místě. pouze čísla a na druhé pouze písmena.

 

4. Rozlušti následující text :

MYNT A PSENT A PSTEC A LPDOENEJ

YT ALP DO BOS UP ZISPEL JEN

 

5. Rozlušti následující text :

DUAŽJTSDBEOAIIEOE?

OFMESEEOŘPBVLNBNE?

 

6. Rozlušti následující text :

PEIÍEUE!RPSJTŽŘ

 

CÍLOVÁ

 

Cíl je na skautské chatě v Držkové - Hutích, kóta 49. V neděli by tu měl být přítomen komisař.

Otevřeli jste cílovou obálku - předpokládám tedy, že nemáte splněny všechny úkoly a neprošli jste všechna stanoviště. Chcete-li být hodnoceni, musíte přežít do neděle do 16.00 při dodržení všech pravidel , tedy nikdo vám nesmí pomáhat, nesmí vám dávat ani prodávat jídlo, poskytnout přístřeší, teplo, sucho, nářadí, vybavení, atd …. S několika vyjímkami - můžete pobývat na verandě chaty Držková nebo v likusovém pavilónu u potoka, můžete používat studnu a venkovní ohniště.

Nestihnete-li do cíle dojít, můžete zavolat sběrné vozidlo (Mrňa) na telefonu 0604/161152 nebo se domluvit s komisařkou Shewe 0608/879027.

Pokud se dostanete domů sami, dejte na některé výše uvedené číslo zprávu, že jste doma.

 

NOUZOVÁ

 

Volejte Mrňu, číslo 0604/161562 nebo Shewe 0608/879027, nebo 067/37723 (Mrňa domů). Mrňa se vás pokusí odvézt autem, nebo vám pomůže sehnat jiný odvoz.

Pokud se dostanete domů sami, dejte na první číslo (0604/161562) zprávu, že jste doma.

 

Předchozí text obsahuje téměř identické otázky, jako jste dostali na startu. Rozdílnosti jsou jen v obrázcích a místy i v textu, který byl u některých otázek narychlo změněn těsně před startem. Toto - originální - znění se nezachovalo v paměti počítače, ani komisařů.