ÚKOL:  Vyluštěte tuto šifru.  Po jejím vyluštění zavolejte komisaře („U - 571“) na kontrolu a otevřete obálku Mapka č.1

 

g

ž

g

v

d

a

d

i

n

o

c

t

c

n

j

e

a

d

c

y

c

h

e

h

x

k

S

h

r

m

l

f

s

u

u

a

z

z

a

x

j

2

k

s

.

b

í

q

d

c

j

u

t

l

b

k

e

f

g

l

g

a

l

y

f

r

j

i

k

(

t

u

t

o

o

l

š

L

w

a

a

a

e

u

j

x

a

n

p

k

o

u

n

o

s

o

-

l

.

i

e

i

f

m

e

m

b

t

e

n

v

f

h

d

h

J

d

l

u

v

s

z

2

N

a

b

ž

b

f

w

p

ě

g

í

l

a

u

s

c

v

p

d

e

d

d

d

x

)

y

g

a

m

b

e

b

f

c

í

r

q

j

h

h

n

n

i

d

i

e

 

 

 

 

MAPKA č.1

 

Podle mapky zjistěte, že vaše mapa Olomouce je vám zde úplně na houby :).  Níže máte popsány (dle kategorií) všechny  kóty, kterými musíte projít. Trasu mezi nimi si team volí sám. Na každé kótě otevřete po příchodu odpovídající obálku. Až projdete všechny níže stanovené kóty, vydejte se na kótu K2 (Kozel) a zde vyhledejte komisaře („Kormorán“) a řiďte se jeho/jejími pokyny.

 

Povinné kóty:

SURVIVORS: V5 (kaple sv. Kliment),  D4 (zřícenina Cimburk), C2 (rozcestí Vršava)

RANGERS:     V5 (kaple sv. Kliment),  D4 (zřícenina Cimburk), C2 (rozcestí Vršava), 

                         M1(Kazatelna)

HUNTERS:     V5 (kaple sv. Kliment),  D4 (zřícenina Cimburk), C2 (rozcestí Vršava), 

                         M1(Kazatelna), V8 (Koryčanská kaple)

 

BONUS: Má-li váš team teď zpočátku až příliš mnoho sil, může se vydat na kótu Z1 (vrchol Železňák) a zde otevřít obálku nadepsanou : !!!KORBY!!!   Tímto se stává teamem tajné mise KORBA 1, za což získá určité, blíže nespecifikované bonusy a úlevy, kterým bude po celou trasu vděčný. Je však důležité si uvědomit, že team tímto ztratí mnoho času a tuto ztrátu budou nezkušení přežívači jen těžko dohánět. Proto dobře volte, kudy povedou vaše další kroky!

 

  

R.I.P.

Kóta V5 (sv. Kliment) – Každý člen teamu zahraje úryvek své oblíbené (nebo nějaké jiné:) písně na zvonkohru před kaplí.

 

Před cestou dál se v klidu pokochejte míruplnou atmosférou.

 

Bonusy a penále:

Kdo nezahraje alespoň něco pěkného, 100 minut penále, max 300 minut penále/team = nesplnili jste úkol!

 

Kdo se nepokochá atmosférou alespoň 3 vteřiny, 10 000 min. penále.

 

Průběžný úkol: Kdykoli v průběhu závodu musíte zbudovat takovou konstrukci, (záleží na vás, zda každý vlastní nebo všichni jednu) na níž budete schopni ve výšce 1-1,5 metru nad zemí „přenocovat“ – tzn. alespoň 2 hodiny v klidu LEŽET (ne sedět ani stát, ale ležet). Poté na ní také 2 hodiny přenocujte.

 

"A tito podivní, housenkám podobní tvorové se neustále spouštěli z korun stromů a bylo jich kolem nás čím dál víc…" Beyond-Beyond, kap. VII

 

Penále:

Za každého člena, který nepřespí na této konstrukci 100 minut penále. Max 300min/team = nesplnili jste úkol!

 

 

 

!!!KORBY!!!

 

Bohužel, máme pro vás smutnou zprávu. Tajná mise KORBA 1 byla bohužel odvolána. Tedy nadále nesmíte počítat s žádnými bonusy ani úlevami. Kdybyste si Beyond Beyond přečetli, tak byste sem nikdy nelezli, chásko nevzdělanců!! A dobře vám tak! Vezměte si sebou na cestu nějaký kamínek nebo klacík z vrcholu, pečlivě ho uschovejte pro štěstí a doufejte, že vám duchové odpustí! Nevěšte hlavu a vyrazte dál!

P.S. : Dejte si na cestu každý 25 dřepů, 20 sklapovaček a 15 kliků, ať je ta procházka aspoň zdravotní. Kdo to neudělá – 100 minut penále.

 

"Ne toliko cíl činí cestu cestou."

 

 

BALET

Kóta D4 (Cimburk) – Dva členové teamu vytvoří trojnožku: tzn. že jeden člen teamu si svou levou nohu sváže s pravou nohou jiného člena. Poté jim třetí člen sváže (každému zvlášť) ruce za záda, vezme balíček piškotů, jde před nimi a každých 10 kroků položí jeden piškot na zem. Dvojice musí piškoty na střídačku jíst ze země. (jeden já, druhý ty, jeden já, druhý ty).

 

"Mnozí z nás už hlady ani neviděli a tak jsme cestou jedli všechno, na co jsme přišli, a co před námi nestihlo utéct." Beyond-beyond, kap. XVIII

 

Bonusy a penále:

Za každý piškot, který nesníte, 10 minut penále. Max 300min/team = nesplnili jste úkol! 

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ROBIN HOOD

Kóta C2 (Vršava) – vyhledejte komisaře („Ostrostřelec“) nebo komisaře („Apple Computer“) a řiďte se jeho/jejími pokyny.

 

SWISSSS… "I´m Robin Hood."

SWISSSS… "I´m Vilem Tell."

SWISSSS - Arrhrrgrhhch… "I´m sorry."

 

Bonusy a penále:

Za každý letící míček, před kterým člen teamu uhne, zakryje si před ním obličej nebo něco podobného 5 minut penále. Pokud důsledkem tohoto jablko spadne, navyšuje se penále o dalších 5 minut. Spadne-li jablko z důvodu špatného držení těla – 5 minut penále. Pokud se vám prostě nepodaří jablko sestřelit – 100 minut penále.     Max 300min/team = nesplnili jste úkol!

 

 

ZASEKNUTÝ VÝTAH

Kóta M1 (Kazatelna) – Cestou sem jste zřejmě minuli studánku U mísy. Pokud se celý team se všemi věcmi odhodlá sejít opět dolů ke studánce a zpět nahoru na Kazatelnu (i po schůdcích), udělal jeden „Výběh“. Tyto výběhy musí team udělat tři. 

Při plnění výběhů si team může odskočit na kótu K2 (Kozel) a splnit zdejší úkol. Pokud při sestupu na kótu K2 a zpětném výstupu na Kazatelnu projde okolo studánky U mísy, počítá se toto jako jeden regulérní „výběh“.

 

"Cesta za poznáním těžká jest." …a obvzláště s bagáží…

 

Bonusy a penále:

Za každý výběh pod tři - 100 minut penále. Max 300min/team = nesplnili jste úkol!

Za každý výběh nad tři - 100 minut bonus. Max 300min/team

 

 

 

REALLY TALL?

Kóta V8 (Koryčanská kaple) – Jakýmkoli způsobem změřte nebo odhadněte výšku kaple (tzn. vzdálenost vrcholu kříže na kapli od horní hrany žulového schodu v základu kaple.) Nesmíte však nijak kapli poničit, pozor, abyste ji nezašpinili!!! Zapište výsledek měření do průvodky a otevřete obálku: VÝŠKOMĚR.

Porovnejte váš odhad a skutečný stav.

Za každý centimetr o který jste se odchýlili od skutečnosti musí jeden člen teamu vyběhnout  od kaple na kopeček, který stojí přímo naproti vchodu do kaple. Může běhat bez věcí, ale vždy může být na trase pouze jeden člen z vašeho teamu. (můžete se střídat, ale nemůžete běžet všichni zároveň).

 

"Chtěl bych vidět toho troufalce, který by se opovážil pochybovat o nezměrné velikosti tohoto lidského díla!" Beyond-beyond, kap. XIV

 

Bonusy a penále:

Za každý výběh, který neprovedete – 2 minuty penále. Max 300min/team = nesplnili jste úkol!  Za každý výběh navíc – 2 minuty bonus, max. 300 min/team.

 

___________________________________________________________________________

 

VÝŠKOMĚR:

 

Výška Koryčanské kaple je 452 cm přesně. Teď už se jen bijte do hlavy a běhejte nahoru a dolů!!!

 

 

RYBIČKY RYBIČKY RYBÁŘI JEDOU!!!

Kóta K2 (Kozel) – Vyhledejte komisaře („Kormorán“) a řiďte se jeho/jejími příkazy.

      

Po splnění úkolu otevřete obálku nadepsanou: MAPKA č.2

 

"…ale hlad je hlad."

 

Bonusy a penále:

Za každého člena který nesplní - 100 minut penále. Max 300min/team = nesplnili jste úkol!

 

 

 

MAPKA č.2

 

Níže máte popsány (dle kategorií) všechny  kóty, kterými musíte projít. Trasu mezi nimi si team volí sám. Na každé kótě otevřete po příchodu odpovídající obálku. Až projdete všechny níže stanovené kóty, vydejte se na kótu D8 Chabaně.

 

SUREHUT –  kóty N6 (rozcestí pod Břesteckou skalou), E1 (rozcestí pod Barborkou),

                        P2 (hájovna Buchlov)

Rehut - kóty N6 (rozcestí pod Břesteckou skalou D8), E1 (rozcestí pod Barborkou),

                        P2 (hájovna Buchlov),  L4 (Holý kopec)

HUT - kóty N6 (rozcestí pod Břesteckou skalou D8), E1 (rozcestí pod Barborkou),

                       P2 (hájovna Buchlov),  L4 (Holý kopec),  C7 (rozcestí pod Buchlovem)

 

 

PAKÁRNA

Kóta D8 (sekvojovec Chabaně)

Otevřete obálku označenou jako: MAPKA č. 3

 

Od této kóty až na další musíte pořád dokola zpívat písničku Okoř.  Pokud Okoř neznáte celý, zpívejte dokola jen tu část, kterou znáte. Neznáte-li jej vůbec, zpívejte pouze slova, která jsou uvedena níže a melodii si vymyslete sami. !!!POZOR, NESMÍTE JI BĚHEM PLNĚNÍ ÚKOLU MĚNIT!!!

Cestou navíc přemotávejte niť ze špulky na nějaký klacík a zpět.

 

"Na Okoř je céésta jako žádná zéésta vroubená se stróómáma strómáma. Když du poní vléétě samoten na svjééétě sotva pletu nóháma nóháma…"

 

Bonusy a penále:

Za každé jedno zazpívání, které někdo z vás vynechá - 10 minut penále, max 300 minut penále/team = nesplnili jste úkol!

Neustále musí zpívat minimálně jeden člen teamu, jinak 300 minut penále = nesplnili jste úkol!

Za každé přemotání nitě na klacík či z klacíku na špulku si počítejte 20 minut bonus, max 300 minut bonus/ team. Můžete klidně domotávat až na další kótě, ještě předtím, než otevřete další obálku.

 

 

PUZZLE S TENZINGEM

Kóta E1 (Pod Barborkou) – Vyhledejte komisaře („PUZZLOID“) a řiďte se jeho/jejími rozkazy. Zřejmě budete posláni také za druhým komisařem („ED HILLARY“). I jeho/její rozkazy bez reptání splňte.

 

"Doufám že mě jistííííííííííííííííííš!!!!"

 

Bonusy a penále:

Nahlásí vám komisaři.

 

 

AAA AUTO PRAHA

Kóta P2 (hájovna Buchlov) – KAŽDÝ člen teamu si vezme část novin a zakroužkuje 300 písmenek „A“(a,á,ä, Ä,Á), podtrhne 300 písmenek „E“(e,é,ë,Ě,É,Ë).

 

"á, é, é, é á á. á. é. á á. é. áááááááá už néééééééé!!!!!!!"

 

Bonusy a penále:

Za každé písmeno pod 300 – 1 minuta penále, max. 300min/team = nesplnili jste úkol!

Za každé písmeno nad 300 – 1 minuta bonus, max. 300min/team

 

 

CHODÍ PEŠEK OKOLO…

Kóta L4 (Holý kopec) – Každý člen teamu se přiváže zároveň k jednomu a témuž stromu následujícím způsobem: provaz má uvázaný okolo stromu(tak, aby se kolem stromu mohl volně otáčet) a okolo pasu. Vzdálenost mezi stromem a člověkem musí být při nataženém provaze alespoň 1 m. Všichni jsou uvázaní u jednoho stromu, každý na svém vlastním provaze. Všichni zaráz musí strom oběhnout 100x dokola s nataženým provazem (není-li provaz natažený, oběh se nepočítá).

 

"A tvrdé kmeny stromů těchto se pokořiti jinak nedaly, nežli dobytek nemnohý zapřáhnouti a kol dokola na ostrém řetazu dlouho voditi." Beyond-beyond -z vyprávění kmeta ze str. 185

 

Bonusy a penále:

Za každou otočku pod 100 - 3 minuty penale. Max 300min/team = nesplnili jste úkol!

Za každou otočku nad 100 - 3 minuty bonus. Max 300min/team.

 

 

RAMBO IIII

Kóta N6 (Pod Břesteckou skalou) – vyhledejte komisaře („Schwarzeneger“) a řiďte se jeho/jejími rozkazy. Po splnění úkolu vyhledejte toho samého komisaře s jiným krycím jménem („Kokon“) a opět se řiďte jeho/jejími rozkazy. Měl by vám předat další obálku.

 

Nošení dříví do lesa není ani zdaleka taková pitomost jako nošení dříví na kopec. Z toho totiž budete rychleji v pytli…

 

Bonusy a penále:

Pokud splníte, 300 minut bonus, penale není.

 

 

BOUREC MORUŠOVÝ

Kóta N6 (Pod skalou) – Zvolte jednoho člena vašeho teamu. Tohoto člena dejte do svého NEigelitového pytle nohama napřed (jakoby chtěl skákat v pytli – on vlastně chce, že? :) )

Tento člověk se až na další kótu nesmí země dotknout nijak přímo, pouze přes pytel.

 

Bonusy a penále:

Za každý kontakt opytlovaného člověka se zemí jinak, než přes pytel, si dejte hned na místě deset minut přestávku, (nesmíte 10 minut pokračovat v cestě) při které se stále nesmí opytlovanec dotýkat země ničím jiným než pytlem. Bonusy a penále jinak nejsou…

 

 

NÍZKÝ STROP

Kóta C7 (rozcestí pod Buchlovem) - Na rozcestí asfaltky a lesní cesty vyhledejte označenou metu, která bude startem vašeho snažení. Cca 300 metrů po lesní cestě se vydejte na stejně označen cíl. Ovšem pozor, celý takto označený úsek  půjdete VŠICHNI po čtyřech (po rukou a po nohou zároveň) i s batohy!

 

"Kvaltování toliko pro hovado dobré jest."

 Tak nač ten spěch?

 

Bonusy a penále:

Za každého člena, který úkol splní – 100 min. bonus, max. 300 minut / team

 

 

MAPKA č.3

 

KORBY – Toto platí jen pro osoby kategorie KORBA. Všichni, kdo jste vystoupili na vrchol Železňák jste tímto povýšeni do speciálních jednotek K.O.R.B.A. (Krizově organizovaní rambové – bezpečnostní agenti). Tajná mise KORBA 1 je tedy opět spuštěna. Pokud kdekoli dále v textu narazíte na text: KORBA 1 - ….   Řiďte se jím pouze v případě, že jste se zúčastnili výstupu na vrchol Železňák hned na počátku cesty.

 

Níže máte popsány (dle kategorií) všechny  kóty, kterými musíte projít. Trasu mezi nimi si team volí sám. Na každé kótě otevřete po příchodu odpovídající obálku. Až projdete všechny níže stanovené kóty, vydejte se na kótu L1 (studánka U Lvích tlam).

 

SUREHUT –  kóty A4 (rybník nad obcí Modrá), K5 (Zlacká studánka),  N1 (Králův        

                        stůl)

Rehut - kóty A4 (rybník nad obcí Modrá), K5 (Zlacká studánka),  N1 (Králův        

                        stůl), B6 (Vylízaná skála)

HUT - kóty A4 (rybník nad obcí Modrá), K5 (Zlacká studánka),  N1 (Králův        

                        stůl), B6 (Vylízaná skála), G7 (vrchol Jílová)

KORBA 1 – členové KORBy nejsou povinni se osobě dostavit až na kóty K5 a N1. Stačí, pokud na tyto kóty vyšlou jednoho člena teamu a ostatní mohou odpočívat. Obálku s úkolem v tom případě otevřete až po opětovném setkání s členem teamu. Kromě toho smí členové KORBy projít přes kótu L1 (U Lvích tlam)  (a splnit zde úkol) již při cestě na kótu B6 a G7, nebudou se tedy muset vracet.

 

 

PAKÁRNA S VODOLÉČBOU

Kóta A4 (rybník Modrá) – Každý člen teamu musí přeplavat se svými věcmi na druhou stranu rybníka. Může je tam dostávat postupně, zpět může jít po břehu, ale s věcmi musí vždy plavat!!! Doporučujeme použít igelitové pytle a předem zkontrolovat, zda-li jsou skutečně neprodyšné!!! Rybník přeplavte tak, abyste vyplašili co nejmenší počet rybářů (tzn. na šířku =  kratší strana).

 

"Pochopitelně abyste neplašili ryby, ne rybáře, ti budou asi reagovat krapýtek jinak. I když…

 

Po cestě na další zvolenou kótu musí celý team absolutně mlčet.

 

Bonusy a penále:

Za každého, kdo nepřeplave - 100 minut penále, max 300 minut penále/team = nesplnili jste úkol!

Přeplavou-li všichni a udělají-li pak ještě ve vodě každý hvězdici (roztáhnou ruce i nohy tak, aby vypadali jako hvězdice) - 300 minut bonus.

Kdo najde Nema, získává bonus dalších 10 000minut.

Pokud někdo z teamu cestou na další kótu promluví – penále 10 minut max. 300 min. team = nesplnili jste úkol.

 

 

EINSTEIN

Kóta K4 (Zlacká studánka) – Vypočítejte příklad:  123410 (na desátou). (tzn.1234*1234*1234*1234*1234*1234*1234*1234*1234*1234) a výsledek si zapište a naučte se ho zpaměti (můžete každý kousek). Nechte si u sebe i papírky, na kterých jste počítali. Na nejbližší okomisařované kótě vás komisař vyzkouší.

 

Bonusy a penále:

Proste to spočítáte tak přesně, jak budete schopni a alespoň trochu se to naučíte a basta! Není žádné nesplnil, jinak si otvírejte cílovku…

 

"A B C D kočka přede, pes počítá, kolik nití do desíti"

 

KORBA – členové korby počítají jen 1234 na pátou(tedy nenásobí deset (1234) ale jen pět (1234) )

 

 

PAKÁRNA 3

Kóta N1 (Králův stůl) – Od tohoto místa po další kótu budete všichni svorně počítat od 1 do 1000 a zase zpět tímto způsobem: 1 člen teamu řekne:1, 2člen:2, 3 člen: 3, 1člen: 4, 2člen: 5 …. atd. Jakmile se dostanete k 1000, počítáte 1000,999,998 …  až k 1 a zase nazpět – 1,2, 3…

 

"Však my vám to spočítáme!"

 

Bonusy a penále:

Jakmile se jeden z vás zasekne na déle než 5 vteřin - 10 minut penále, max 300 minut penále/team = nesplnili jste úkol!

 

KORBY – členové teamu KORBA nepočítají po jedné, ale po 10 (tzn. 1člen- 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10   2člen -11,12,13,14,15,16,17,18,19,20 … atd. stejným stylem až do 1000 a zase zpět)

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

PO TŘECH PAKÁRNÁCH DOCELA STYLOVÝ NÁZEV, CO???

Kóta B6 (Vylízaná skála) – Až na další kótu půjdete poněkud jinak, než jste zvyklí. Dva členové mají na rozpažených rukou přivázanou tyč (na zádech) – jako by byli na kříži. Třetí člen má zavázané oči. Až se dostanete na další kótu, smíte si tyčky i šátek sundat.

 

opsáno z bichle "Jak se chodí na Golgotu"

 

Bonusy a penále:

Za každého člena který takto nejde – 100 minut penále – max. 300 minut penále/team = nesplnili jste úkol.

KORBA – členové KORBy mohou jednoho člena nechat bez postihu. Zbylé dva mohou postihnout buďto každého tyčí, nebo jednoho tyčí a jednoho šátkem přes oči.

 

 

COPAK TO TEN ZEMAN, NA TĚCH STROMECH VIDÍ?

Kóta G7 (Jílová) – Každý člen teamu musí se všemi svými věcmi „objímat“ strom tak vysoko, aby se žádnou částí těla ani výbavy nedotýkal země nebo paty stromu.(medvěd brtník) Nesmí se přidržovat větví ani jakýchkoli jiných výstupků (suky apod.) Musí se držet pouze pevností svého objetí:).  Své výkony si na vteřinu přesně změřte, zapište čas do průvodky a vyrazte dále. Bonusy a penále se vyhodnotí v cíli.

 

Komu upadnou první nožičky nebo ručičky - vyhrává!

 

Bonusy a penále:

Čas si zapište, vyhodnotí se až v cíli.

KORBA – členové teamů KORBy mají každý dva pokusy , zaznamenají ten lepší a mohou plnit bez výstroje (tzn. bez batohů).

 

 

ČERPADLO

Kóta L1 (U Lvích tlam) – Vyhledejte komisaře („Komenský“) nebo komisaře („Hygienik“) a řiďte se jejich rozkazy.

 

Jako ryby na suchu…

 

Po splnění všech úkolů otevřete obálku označenou: MAPKA č. 4

Bonusy a penále:

Nahlásí vám komisaři.

 

 

MAPKA č.4

 

Níže máte popsány (dle kategorií) všechny  kóty, kterými musíte projít. Trasu mezi nimi si team volí sám. Na každé kótě otevřete po příchodu odpovídající obálku. Až projdete všechny níže stanovené kóty, vydejte se na cílovou kótu S5 (vyhlídka Maková).

 

SUREHUT –  kóty Z2 (rozcestí U Marazíka), J3 (před vstupem do Rozsypalovy osady),

                        V 4 (rozcestí Komínky), H2 (kříz u obce Halenkovice)

Rehut - kóty Z2 (rozcestí U Marazíka), J3 (před vstupem do Rozsypalovy osady),

                        V 4 (rozcestí Komínky), H2 (kříz u obce Halenkovice), M3 (vrchol

                        Kozinec)

HUT - kóty Z2 (rozcestí U Marazíka), J3 (před vstupem do Rozsypalovy osady),

                        V 4 (rozdestí Komínky), H2 (kříz u obce Halenkovice), M3 (vrchol

                        Kozinec), T1 (zbytky hradiště Sklepisko)

KORBA – členové KORBy v kategorii nemusí osobně navštívit kótu T1. Úkol z kóty T1  

                   smí splnit již na kótě M3

 

  

JE TI TEPLO, DĚVČE?

Kóta Z2 (U Mrazíka) – Vyškrtejte celou krabičku sirek tak, že: každá sirka musí shořet až na pouhý 0,5 centimetrový zbytek. Další sirku můžete zapálit pouze tehdy, dohořela-li vaše sirka téměř celá (až na ten 0,5 cm zbytek). Pokud hořící sirka zhasne dříve, můžete škrtnout další a nedohořenou napálit od ní. Současně můžete tedy mít pouze dvě hořící sirky – zapálenou škrtnutím a zapálenou od ní. Pokud máte větší počet předčasně zhasnutých sirek, musíte napalovat postupně a vždy čekat tak, aby jste měli pouze dvě hořící sirky.

Všechen binec si po sobě ukliďte!

 

"Teplo dědečku Mrazíčku, teplo….."

 

Bonusy a penále:

Za každou krabičku, kterou nevyškrtáte kompletně 100 minut penále, max 300 minut penále/team = nesplnili jste úkol!

Pokud si po sobe neuklidíte, 5 000 000 minut penále!

 

KORBA – členové KROBy vůbec úkol nemusejí plnit, počítá se jim jako splněný a bez penále. Můžou bez postihu pokračovat k další zvolené kótě.

 

 

OBŘAD BOUŘKY

 

Kóta J3 (Rozsypalova lesní osada) – Pozorně prostudujte a potom přesně podle instrukcí splňte:

Jeden člověk z teamu (toho nazveme Mlumoškvukem) uchopí kolík (ten co s sebou vláčíte) a postaví se držíce kolík vysoko nad hlavou před hlavní vchod do campu. Druzí dva  (Mlumové) si kleknou na kolena po jeho levé a pravé ruce otočeni tváří k němu; svoje ruce spínají nad hlavou ke kolíku (pokaždé když Mlumové klečí, spínají ruce). Obřad může začít. Šaman (Mlumoškvuk) velmi nahlas a dramatickým tónem zvolá: "Ó mocný kolíku, volám Tě já, mocný mlumoškvuk, probuď svou sílu!" Klečící (=mlumové) se zavlní (rukama) a silným, dramatickým hlasem zopakují "probuď svou sílu!". Mlumoškvuk pokračuje (s širokým gestem) "pohleď - mí mlumové se Ti klaní!" Mlumové padají střídavě čelem k zemi a opět opakují "Ó mocný kolíku, klaníme se Ti!" a poté zůstanou s loktama na zemi a hlavou skloněnou mezi rukama. Mlumoškvuk velmi hlasitě provolá za dramatického pozdvižení kolíku po konci věty: "Numoluz šjotar, Numolez šijotar, Numolaz šitár!!!" (Mlumové si během posledního slova bleskově zase kleknou.) Mlumoškvuk si klekne, a šeptem prosí: "Deg némeg, némeg ábeg!!!" Mlumové vždy opakují a přitom se vždy ukloní až k zemi. Mlumoškvuk formulku neustále opakuje (a Mlumové po něm) čím dál tím hlasitěji a naléhavěji, až úplně křičí v náboženské katarzi. Mlumové jakbysmet. Závěr rituálu je tak tajný a posvátný, že ho zde nemohu napsat. Musíte si vymyslet svůj vlastní.

Bezprostředně po ukončení obřadu se zahřmí. Jestli ne, vymysleli jste špatný závěr a obřad opakujte tak dlouho, až se to povede (a nebo alespoň jednou). NELZE NESPLNIT!!!

 

Bonusy a penále:

Proste musite splnit! Jinak cilovku…

 

 

SHEAKSPEARE

 

Kóta V4 (rozcestí Komínky) – Po cestě odtud až do cíle splňte následující úkol: Složte oslavný sonet na báječné putování při Přežití. Zapište jej a uschovejte, vyhodnocení proběhne v cíli.

V důsledku úbytku teamů na Přežití jsme nuceni zlepšit propagandu.

 

SONET – báseň o 14 verších (řádcích) se stylem rýmování: AABB AABB AAC BBC. (tzn.

ze se rýmují vždy první s druhým a třetí se čtvrtým řádkem v prvních dvou slokách. V druhých dvou slokách se rýmuje vždy první s druhým řádkem a třetí řádky se rýmují spolu)

 

Bonusy a penále:

Vyhodnotí se v cíli.

 

 

HOSTINA

 

Kóta H2 (kříž u obce Halenkovice) – Vyhledejte komisaře („Kaviár“) a řiďte se jeho/jejími pokyny.

 

V rámci integrace ČR do EU zlepšujeme stav životního prostředí - recyklujeme co se dá, i to co se nedá.

 

Bonusy a penále:

Za každého, kdo nesní - 100 minut penále, max 300 minut penále/team = nesplnili jste úkol!

Za každou skleničku /nok navíc - bonus 100 minut, max 300 minut / team

 

 

KAŽDÝ MÁ SVOU VLASTNÍ CESTU…

Kóta M3 (vrchol Kozinec) – Všichni tři z teamu stojí vedle sebe, avšak prostřední z vás je čelem otočen na opačnou stranu než vy (tzn. jakoby chtěl jít pozpátku – on vlastně chce, že ano:)  )  .  V kotníku si všichni svážete nohy se svým sousedem (tzn. ti na kraji jen jednu, ten uprostřed, otočený, obě nohy) a pak se teprve vydáte na cestu. Musíte tak jít 20 minut, nebo dokud nedorazíte na další kótu. Jste-li v teamu jen dva, jde jeden normálně a druhý naopak, se svázanýma nohama.

 

"Je to taková divná povaha - pořád je zahleděný nazpátek."

 

Bonusy a penále:

Splnite – 300 minut bonus, nesplníte – 300 minut penále = nesplnili jste ukol.

 

KORBA – členům KORBy stačí pouze 10 minut chůze a nemusí být svázání v kotnících, stačí, pokud jdou v závěsu lokty(znáte z tanečních – gentlemani i odjinud)

 

 

 

SKLÍPEK

Kóta T1 (Sklepisko) –  Jste na Sklepisku, skoro ve sklípku: Všechnu vodu a jakékoli jiné pitivo, které máte s sebou, slijte do co nejmenšího počtu lahví. (do další láhve smíte začít přelívat až poté, co je první láhev plná) V teamu si lahve rozdělte podle vlastního uvážení.

Každý člen musí jemu přidělenou láhev vypít na ex (tzn. mít ji neustále přiloženou k ústům pod úhlem alespoň 45-90 stupňů tak, aby voda mohla neustále téct. Je povoleno dodýchávat a tedy na chvíli zastavit tok vody v případě, že má pijan neustále láhev v určeném úhlu a  přitisknutou na rtech). Jakmile odděláte láhev od úst, nebo klesnete pod stanovený úhel 45stupňů, láhev odložte. Na závěr změřte, kolik cm vody se vám nepodařilo vypít na ex, všechny zbylé tekutiny POVINNĚ vylijte a dál pokračujte bez vody.

 

"Na EX!"…My jsme prostě tu osmatřicítku  museli nějak zvýhodnit…

 

Bonusy a penále:

Za každý nevypity 1 cm vody - 10 minut penale, max 300 minut penale/team = nesplnili jste úkol!

 

KORBA- členové KORBy nemusí nevypitou vodu vylévat, ale mohou si ji nechat na cestu. Kromě toho mohou rozdělit své tekutiny do všech svých lahví jakýmkoli způsobem.

 

 

Cílová kóta S5 (vyhlídka Maková) – Vyhledejte jednoho z komisařů („Kantor“ , „Generálka“ , „Žaludečník“ , „Hustosrstec“ , „Messner“ , „Tchiboinka“) a řiďte se jeho/jejími rozkazy.

 

A tohle je chuťovka na závěr. Já jen doufám, že se vám podařilo od minulé kóty natrefit na nějakou vodu, protože 3 dny v pohorkách, jsou tři dny v pohorkách…

 

Bonusy a penále:

Sdělí vám komisaři..

 

 

Záchranná obálka

 

V případě  nemožnosti pokračovat dále a neschopnosti se dopravit do cíle a tak být hodnocen  - OTEVŘETE!!!

  

Zavolejte nebo pošlete SMS Kaštánkovi na č. 777 161 562.

Udejte číslo týmu, jméno, kdo volá a popište, kde se nacházíte, popřípadě kterým úkolem jste naposledy prošli. Nechejte zapnutý mobil, aby bylo možné se s vámi spojit. Zůstaňte na místě  dobře viditelní u veřejné komunikace nebo ohlášením místě.

 

Cílovka

 

V prvé řadě je třeba nahlásit komisaři Kaštánkovi na č. 777 161 562, že jste ukončili cestu po určené trati na té a té kótě, vaše číslo teamu a že jdete nejkratší cestou do cíle.

Otevřete obálku č. 4 (pokud jste tak neučinili již dříve), zjistíte, že cíl je na

kótě S5 vyhlídka Maková nad Napajedlama. Pokusíte se v mezích pravidel (to znamená bez cizí pomoci a také bez použití zapečetěných peněz a jen s tím jídlem, které máte) dojít do cíle a vyčkat na příchod komisařů. Mobil nechejte zapnutý!!!

Pokud dojdete do cíle do neděle 16.00 budete hodnoceni.